چطور اسکیت بردسواری را شروع کنیم؟

اسکیت برد سواران آماده‌ی پرش از کاسه‌ی اسکیت برد با لباس و کفش‌های مخصوص اسکیت برد سواری

 

 

یادگیری اسکیت بردسواری برای اسکیت بردسواران تازه کار

 

یادگیری اسکیت برد سواری برای مبتدیان ممکن است کار سختی به نظر برسد. اما شیرینی سواری با اسکیت برد به عنوان یک سرگرمی جدید، آنقدر لذت بخش و هیجان انگیز است که دشواری آن را از خاطرتان خواهد برد. باید بدانید که مثل هر ورزش دیگری، یادگیری این وسیله‌ی ورزشی هم نیاز به در نظر گرفتن نکاتی دارد که فرآیند آموختن را برای مبتدیان ساده‌تر می‌کند. اگر قصد دارید اسکیت بردسواری را به عنوان یک تفریح جدید شروع کنید، این وبلاگ در مسیر آغاز یادگیری، پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

 

فردی با یک اسکیت برد در دست در حال رفتن به سمت اسکیت بردی دیگر

 

برای اولین بار، چه اسکیت بردی بخرم؟

یکی از نصیحت‌هایی که ممکن است از اسکیت بردسواران حرفه‌ای بشنوید این است که:

بهتر است روی اولین اسکیت بردتان هزینه‌ی زیادی نکنید.

اسکیت بردهای آماده به اندازه‌ی کافی خوب هستند و با نیاز یک کاربر مبتدی سازگار اند. البته بهتر است اطمینان حاصل کنید که از برندهای ناشناخته‌ و بی‌کیفیت خرید نکنید تا با اولین پرش (ollie)، اسکیت بردتان دچار شکستگی نشود.

 

فردی با کفش مخصوص اسکیت برد سواری با یک پا روی یک اسکیت برد در شب

 

کفش مناسب برای اسکیت برد سواری چه ویژگی‌هایی دارد؟

کفش مناسب اسکیت بردسواری کفی صاف و محکمی دارد و از کفی اسکیت برد لیز نمی‌خورد. این مدل کفش، لبه‌های مقاومی دارد و از کفش‌های ورزشی معمولی برای مانور دادن و انجام حرکات نمایشی مناسب‌تر است.

از پوشیدن کفش‌هایی مثل دمپایی یا صندل که از حرکت آزادانه‌ی پا در اسکیت برد سواری جلوگیری می‌کنند، پرهیز کنید.

 

 

پسری نوجوان در حال حرکت روی کاسه‌ی اسکیت برد با کلاه و لوازم ایمنی

 

آیا استفاده از کلاه و ست ایمنی برای اسکیت برد سواران مبتدی لازم است؟

 پوشیدن کلاه ایمنی به صورت کلی به اسکیت برد سواران توصیه می‌شود. مبتدیان هم می‌توانند در حین یادگیری اسکیت بردسواری، برای محافظت کامل‌تر از ست ایمنی برای پوشش آرنج، مچ، زانو و گارد دهان (جهت جلوگیری از شکستگی دندان) استفاده کنند.

 

فردی در حال شروع به اسکیت برد سواری با اسکیت بردی با چرخ‌های بزرگ در حال حرکت به سمت نور خورشید غروب

 

قبل از اسکیت بردسواری چه نکات ایمنی‌ای را باید رعایت کنیم؟

پس از خرید و انتخاب اسکیت برد، بهترین کار آن است که از سفت بودن پیج‌های مربوط به چرخ و تراک اطمینان حاصل کنید تا از زمین خوردگی ناشی از باز شدن پیچ‌ها جلوگیری شود.

شل یا سفت بودن تراک اسکیت برد به ترجیح اسکیت برد سوار بستگی دارد. اسکیت برد سواران تازه کار بهتر است برای کنترل بیشتر تراک اسکیت برد را سفت نگه دارند. انجام حرکاتی مثل Ollie هم با تراک سفت راحت‌تر است.

 

فردی با کتانی سفید رنگ در حال سواری با اسکیت بردی سیاه رنگ روی آسفالت

 

برای یادگیری صحیح ایستادن و حفظ تعادل روی اسکیت برد باید چکار کنم؟

برای شروع یادگیری نحوه‌ی ایستادن، حفظ تعادل و بالا و پایین پریدن از کفی اسکیت برد می‌توانید از چمن و فرش و سطوحی که احتمال حرکت اسکیت برد در آن کمتر است، شروع کنید. بعد از چندبار حرکت با اسکیت برد می‌توانید پای غالب خود برای پا زدن و ایستادن روی اسکیت برد را پیدا کنید.  

 

فردی در حال انجام یک حرکت نمایشی با اسکیت برد طرحدار

چطور می‌توانم از افتادن در هنگام اسکیت برد سواری جلوگیری کنم؟

بهتر است به جای جلوگیری از افتادن درست افتادن را تمرین کنید. افتادن در اسکیت برد سواری یک اتفاق معمول است و با تمرین افتادن می‌توانید از آسیب‌های جبران ناپذیر جلوگیری کنید. درست زمین خوردن در اسکیت برد سواری به معنای آن است که از برخورد قسمت‌های استخوانی بدن مثل آرنج، مچ و زانو با زمین جلوگیری کرده و آن قسمت‌هایی را که دارای عضله هستند، جایگزین کنید. اسکیت برد سواران باتجربه‌تر با قل خوردن اثر ضربات ناشی از افتادن را در بدن پخش می‌کنند.

 

فردی در شرف انجام یک حرکت نمایشی با اسکیت برد در یک پارک اسکیت برد سواری شلوغ

 

برای یادگیری اسکیت بردسواری از چه روش‌هایی می‌توانم استفاده کنم؟

برای یادگیری این ورزش جذاب می‌توانید از یک فرد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید یا به پارک‌های مخصوص اسکیت بردسواری بروید و سعی کنید از حرکات دیگر اسکیت بردسواران، تقلید کنید. همچنین می‌توانید از ویدیوهای آموزشی اسکیت برد سواری در یوتیوب هم برای یادگیری کمک بگیرید.

 

یک زن و یک مرد نشسته در حال لبخند زدن با اسکیت برد در دست‌هایشان

 

نکات پایانی برای اسکیت بردسواران تازه‌کار

  • یادتان نرود که هیچ وقت برای شروع یک سرگرمی جدید دیر نیست. افراد در تمام گروه‌های سنی می‌توانند انجام حرکات نمایشی و حرکت با اسکیت برد را یاد بگیرند و از آن لذت ببرند.
  • حرکت و حفظ کنترل اسکیت برد در سرعت بالا به خصوص برای مبتدیان سخت‌تر است. سعی کنید تا زمانی که تسلط بیشتری پیدا کردید، از انجام حرکات سریع با اسکیت برد خودداری کنید.
  • هرگز در روزهای بارانی اسکیت برد سواری نکنید. حرکت با اسکیت برد در باران قطعات فلزی و بدنه‌ی چوبی اسکیت برد را نابود خواهد کرد. بنابراین لذت بردن از اسکیت برد را به روز دیگری موکول کنید.
  • وضعیت بدنه، تراک، چرخ‌ها و قسمت‌های اصلی اسکیت برد را هر چند وقت یکبار قبل از سواری، چک کنید و از سلامت کلی اسکیت برد اطمینان حاصل کنید.
  • اسکیت برد سواری به آمادگی بدنی خاصی نیاز ندارد اما اگر با پیاده روی روزانه دچار تنگی نفس می‌شوید، بهتر است قبل از شروع، ورزش کنید تا بدن آماده‌تری داشته باشید.
  • سعی کنید از فرآیند آموختن لذت ببرید و انتظار یادگیری در یک روز را نداشته باشید. فراموش نکنید که همیشه می‌توانید برای آسان‌تر کردن یادگیری، از اسکیت برد ترینر ( Skateboard trainer) استفاده کنید. این وسیله از حرکت اسکیت برد شما در زمان انجام حرکات نمایشی جلوگیری می‌کند.