5 حرکت جذاب در اسکوتر سواری نمایشی

پسری جوان در بین زمین و هوا در حال انجام حرکات نمایشی با اسکوتر

 

 5 حرکت جذاب در اسکوتر سواری نمایشی

 

پرش، چرخش و یک پرش دیگر! دیدن ویدیوهای حرکات نمایشی با اسکوتر، شوق انجامشان را در کودکان، جوانان و بزرگسالان بسیاری به وجود می‌آورد. در این وبلاگ با هم 5 حرکت نمایشی جذاب و ساده‌ی مناسب اسکوتر سواران تازه کار را با هم مرور می‌کنیم.

 

پرش خرگوشی (Bunny Hop)

یکی از بهترین حرکات برای شروع، پرش خرگوشی است. هر دو دست را روی فرمان اسکوتر بگذارید، هر دو پا را روی کفی اسکوتر قرار دهید و بپرید. ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانید این حرکت را به خوبی انجام دهید اما با تمرین بیشتر می‌توانید ارتفاع پرش را افزایش دهید. اسکوترهای مخصوص حرکات نمایشی چرخ‌هایی دارند که راحت‌تر از روی زمین می‌جهد. زمانی که در پرش از روی زمین مهارت پیدا کردید، سعی کنید پرش از روی یک پله‌ی کوچک یا لبه‌ی کوتاه را تمرین کنید.

 

نالی (Nollie)

نالی در واقع نوعی دیگر از پرش خرگوشی است. به جلو خم شوید و کمی با دست، دسته‌ی اسکوتر را به جلو هل دهید تا چرخ عقب از روی زمین بلند شود سپس در حین حرکت با بلند کردن چرخ جلو، بپرید. بسته به سرعت اسکوتر و مهارتی که در پرش خرگوشی پیدا کرده‌اید، شاید در اولین تلاش بتوانید یک نالی انجام دهید که یک دستاورد عالی به شمار می‌آید.

 

بدون پا (No Footer)

اگر تازه کار هستید حرکت بدون پا را امتحان کنید. همانطور که از نامش پیداست، این حرکت با برداشتن هر دو پا از روی کفی در حالی که اسکوتر روی هواست، انجام می‌شود. اول با اسکوتر پرشی با ارتفاع مناسب داشته باشید در حالی که با نگه داشتن دسته، تعادل آن را حفظ می‌کنید. اگر همزمان با برگرداندن پا روی کفی،کفی و اسکوتر را زیر نظر داشته باشید می‌توانید فرود راحت‌تری داشته باشید. اگر در انجام حرکات نمایشی تازه‌کار هستید، خود را درگیر ارتفاع پرش نکنید. با گذشت زمان و تمرین بیشتر می‌توانید ارتفاع را به تدریج افزایش دهید. سعی کنید در یک جای خلوت و بدون مزاحمت تمرین‌ها را انجام دهید.

 

یک دستی (One Hander)

مبتدیانی که هنوز نمی‌توانند حرکت بدون دست را انجام دهند، می‌توانند با انجام حرکت یک دستی، آمادگی بیشتری پیدا کنند. در این حرکت هم باید با ارتفاع مناسبی بپرید و بعد یک دستتان را از روی فرمان برداشته و به طرفین دراز کنید. همزمان با قرار گرفتن اسکوتر روی زمین باید دستتان را دوباره روی فرمان قرار دهید. مثل همه‌ی حرکات نمایشی، مبتدیان باید انجام این حرکت را روی سطوح صاف تمرین کنند.

 

چرخش دسته (Barspin)

تا اینجا حرکت یک دستی و بدون پا را امتحان کرده‌اید، حالا وقت آن است که چرخش دسته را یاد بگیرید. فراموش نکنید که مراحل یادگیری این حرکت باید روی زمین مسطح انجام شود. نکته‌ی مهم آن است که در حین چرخاندن دسته، هیچ وقت آن را به طور کامل رها نکنید. در چرخش 360 درجه‌ی فرمان، باید حدودا در ربع اول چرخش دسته را رها کرده و دوباره در ربع سوم آن را بگیرید و اجازه دهید حرکت دسته تا ربع چهارم و آخر ادامه پیدا کند. هر چقدر بالاتر بپرید زمان بیشتری برای چرخاندن فرمان خواهید داشت.

 

نتیجه گیری

شما به عنوان یک اسکوترسوار مبتدی (یا حرفه‌ای) از انجام چه حرکات نمایشی‌ای بیشتر لذت می‌برید؟ ترفندها و حقه‌های خود را با ما در جریان بگذارید.