راهکارهایی برای محافظت از اسکوتر برقی هوشمند

مرد و زنی جوان در حال خندیدن و لذت بردن از یک روز آفتابی در حال اسکوتر برقی هوشمند سواری

 

راهکارهایی برای محافظت از اسکوتر برقی هوشمند

تا به حال به سواری با اسکوتر برقی هوشمند اندیشیده‌اید؟ اگر بزرگسالی هستید که به رویای سواری با یکی از هیجان انگیزترین وسایل نقلیه‌ی تک نفره، رنگ واقعیت بخشیده‌اید یا کودکی هستید که به تازگی این دستگاه  جذاب را هدیه گرفته‌اید، باید بدانید که این دستگاه جادویی احتیاج به مراقبت و نگهداری مداوم دارد. عدم توجه به نکات ضروری در نگهداری از این دستگاه باعث آسیب‌های جبران ناپذیر به دستگاه و کاربر می‌شود. پس اگر می‌خواهید اسکوتر برقی شما برای مدت طولانی‌تری به خوبی کار کند باید چند نکته‌ی مهم را در مراقبت از آن در نظر بگیرید.

 

توجه به نحوه‌ی شارژ دستگاه

 مثل هر وسیله‌ی برقی دیگری، اسکوتر برقی هوشمند احتیاج دارد شارژ شود. اما با توجه به اندازه و ظرفیت قابل توجه باتری در اسکوتر برقی هوشمند و اخباری که در مورد آتش گرفتن آن وجود دارد، بهتر است موارد زیر را در شارژ اسکوتر برقی هوشمند با دقت در نظر داشته باشید:

1- به هیچ وجه اسکوتر را بیش از حد شارژ نکنید! برای جلوگیری از شارژ بیش از حد اسکوتر، بهتر است شارژ دستگاه در طول روز انجام شده و اسکوتر برقی هوشمند در طول شب و برای ساعات طولانی در شارژ رها نشود. می‌توانید برای اینکه فراموش نکنید دستگاه را از سوکت شارژر جدا کنید، مدت زمانی که برای پر شدن باتری لازم است را تخمین بزنید و برای آن آلارم تنظیم کنید.

2- فقط از شارژر اصلی اسکوتر برقی استفاده کنید.

3- اسکوتر را در فضای باز و به دور از مواد آتش‌زا شارژ کنید.

4- در صورت ضربه‌ی شدید به هاوربرد قبل از سواری، از سلامت باتری اطمینان حاصل کنید.

5- اگر مدتی است که از هاوربرد خود استفاده نمی‌کنید، جلوگیری از خوابیدن و از بین رفتن باتری، آن را هر چند وقت یکبار شارژ کنید.

 

سه کودک در حال لبخند زدن در حالی که به دوستشان کمک می‌کنند اسکوتر برقی هوشمند سواری کند.

 

 سواری روی سطوح مسطح

اگر دوست دارید اسکوتر برقی هوشمند شما زیبایی و جذابیت روزهای اول را حفظ کند، حتما به نوع زمینی که در آن اسکوترسواری می‌کنید توجه داشته باشید. اکثر انواع اسکوتر برقی هوشمند برای حرکت در سطوح مسطح و هموار طراحی شده‌اند و برخورد چرخ و بدنه‌ی اسکوتر برقی هوشمند معمولی با سنگ و پستی بلندی‌های زمین ناهموار می‌تواند به زیبایی و کارآیی صدمه بزند.

 شاید بگویید هاوربرد سواری در محیط‌های غیرشهری هیجان انگیزتر است اما اگر تازگی شروع به هاوربردسواری کرده‌اید بهتان پیشنهاد می‌کنیم که تا مدت‌ها به این نوع سواری غیرمسطح فکر نکنید. هاوربردسواری در محیط‌های غیرشهری و ناهموار احتیاج به درجه‌ی بالاتری از تجربه و توانایی حفظ تعادل دارد و با اسکوتر برقی هوشمند معمولی قابل انجام نیست. اسکوتری که برای حرکت در این نوع زمین مناسب است، به اسکوتر آفرود شناخته می‌شود. این مدل اسکوتر برای حرکت در محیط‌های خارج شهر طراحی شده و علاوه بر قدرت تحمل بالاتر، چرخ‌های بزرگ‌تر و آج بیشتر دارد.

 

به ظرفیت وزنی دستگاه توجه کنید.

قبل از سواری با اسکوتر برقی هوشمند، ظرفیت وزنی آن را چک کنید. بسته به سایز چرخ، هر اسکوتر برقی هوشمند دارای یک تحمل وزنی مشخص است. با توجه و رعایت ظرفیت وزنی اسکوتر برقی هوشمند می‌توانید از آسیب به شاسی و بدنه‌ی دستگاه جلوگیری کنید. اگر در محدوده‌ی وزنی زیر 55 کیلوگرم هستید می‌توانید از سواری اسکوتر برقی هوشمند با چرخ 4.5 اینچ، تا 100 کیلوگرم از هاوربرد 6.5 اینچ و تا 120 کیلوگرم می‌توانید از سواری با اسکوتر برقی هوشمند 8 اینچ لذت ببرید. (توجه داشته باشید که این اعداد ممکن است در برندهای مختلف متفاوت باشد.)

 

یک فرد با یک جفت پوتین قرمز در حال سوار شدن روی اسکوتر برقی هوشمند

 

 تمرین قبل از سواری در مکان‌های عمومی

ویدیوهای زیادی از افراد مبتدی که در مکان‌های عمومی هاوربردسواری کرده و به طرز فجیعی سقوط می‌کنند، در یوتیوب وجود دارد. اگر دوست ندارید یکی از آن‌ها باشید از قبل تمرین کنید! بهتر است در هنگام تمرین تنها نباشید و با کمک یک فرد دیگر و با احتیاط روی اسکوتر رفته و از آن پیاده شوید. یادگیری چگونگی گرفتن ترمز را هم در اولویت قرار دهید. اتفاقاتی مثل افتادن از اسکوتر برقی هوشمند در جلسات یادگیری کاملا طبیعی است و می‌توانید از نقاط آسیب پذیرتر با قطعات ست ایمنی مثل کلاه، زانوبند، آرنج بند و مچ بند محافظت کنید. استفاده از ست ایمنی در تمام مراحل آموختن اسکوتر سواری و حتی بعد از یادگیری توصیه می‌شود.

 

عدم استفاده از هاوربرد به جای اسکیت برد

اصلا فکرش را هم نکنید! اگر حس می‌کنید می‌توانید حرکات نمایشی اسکیت برد را با اسکوتر برقی هوشمند انجام دهید، باید بگوییم که این فکر می‌تواند به نتایج متفاوتی مثل شکست استخوان‌ها یا ترکیدن باتری هاوربرد منجر شود. هاوربرد برای حرکت نرم روی سطوح مسطح و هموار طراحی شده و تکان‌ها و ضربات شدید ناشی از حرکات نمایشی می‌تواند نتایج ناگواری در پی داشته‌ باشد.

 

به نظر شما رعایت چه نکات دیگری به نگهداری صحیح از هاوربرد کمک می‌کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.