انواع اسکوتر؛ چه مدل اسکوتری برای شما مناسب‌تر است؟

 

دختربچه‌ای در حال اسکوترسواری

انواع اسکوتر و اسکوتر مناسب شما

 

اسکوترسواری؛ این ورزش جذاب و دوست داشتنی نظر بسیاری از طرفداران ورزش در فضای باز را به خود جلب کرده است. اگر از طرفداران ورزش‌ در فضای باز هستید حتما تا به حال به خرید یک اسکوتر فکر کرده اید. اما استفاده از اسکوتر تنها به لذت و ورزش محدود نمی‌شود. در صورتی که در طول روز، برای رسیدن به محل کار، کلاس یا هر مکان دیگری به صورت روزانه از اتوبوس و مترو استفاده کرده یا پیاده روی می‌کنید، استفاده‌ از این وسیله‌ی کم حجم و کاربردی می‌تواند جا به جایی روزمره‌ی شما را به کاری آسان‌تر و سالم‌تر تبدیل کند. اگر تاکنون خرید اسکوتر را در نظر داشته اید اما غیر از ایده‌ی تهیه‌ی آن اطلاعات بیشتری در مورد این وسیله ندارید، خرید و انتخاب اسکوتر مناسب شما با توجه به تنوع اسکوترهای موجود در بازار ممکن است کار سختی به نظر برسد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بررسی بیشتر و کسب اطلاعات در مورد انواع اسکوتر، فرآیند انتخاب و خرید را به کار آسان‌تری تبدیل کنیم.

 

 

 چرا اسکوتر؟ 

اسکوتر به عنوان یک وسیله‌ی تفریحی و ورزشی و برای جا به جایی روزانه، انتخاب افراد بسیاری است. اما انتخاب اسکوتر چه مزایایی را در اختیار شما قرار می‌دهد؟

 

کمک به حفظ محیط زیست

با انتخاب اسکوتر به جای وسایل نقلیه بنزینی می‌توانید به حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک کنید. همچنین به دلیل حجم کوچک، اسکوتر همچنین می‌تواند در ترافیک به دادتان برسد و به راحتی از میان صف خودروها حرکت کند.

 

افزایش تحرک و سلامتی

زندگی ماشینی امروزه، افراد بسیاری را از تحرک و ورزش محروم کرده است. سواری روزمره با اسکوتر با درگیر کردن گروه بزرگی از عضلات به خصوص عضلات هسته‌ی مرکزی بدن، می‌تواند به حفظ تناسب اندام کمک کند. جالب است بدانید که اسکوترسواری روزانه سلامت روان را هم بهبود می‌بخشد.

 

سواری آسان حتی برای کودکان

یادگیری اسکوتر حتی برای افرادی که تا به حال از این وسیله استفاده نکرده‌اند بسیار راحت است و در کمتر از یک هفته می‌توانید به آسانی کنترل اسکوتر را به دست بگیرید و اسکوترسواری کنید. همچنین به دلیل سادگی، آموزش اسکوترسواری می‌تواند از سنین پایین هم صورت گیرد.

 

طی کردن مسافت‌های کوتاه روزمره

اسکوتر به دلیل کوچک بودن و وزن کم، برای طی کردن مسافت‌های کوتاه مناسب بوده و با استفاده از قابلیت تا شدن می‌توان آن‌ را در صندوق عقب ماشین جای داد یا داخل وسایل نقلیه‌ی عمومی برد و به مسیر خود ادامه داد.

 

 

انواع اسکوتر؛ چه اسکوتری مناسب شماست؟

انواع اسکوتر اعم از مکانیکی، الکتریکی و ... دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و متنوعی هستند که ممکن است انتخاب را برای خریداران مشکل سازد. در ادامه با ما همراه باشید تا با مدل‌های متنوع اسکوترهای موجود در بازار بیشتر آشنا شویم.

 

 

اسکوتر تعادلی مشکی اسپایدرمن لبفا با چرخ‌های چراغ‌دار اسکوتر مکانیکی مشکی

اسکوتر مکانیکی ساده

اسکوتر مکانیکی که شناخته شده‌ترین نوع اسکوتر به شمار می‌آید با فشار آوردن به زمین توسط یکی از پاها به جلو حرکت می‌کند. به طور کلی راندن اسکوتر مکانیکی از دوچرخه و اسکیت برد آسان‌تر و بسیار لذت بخش است. اما اگر قصد تهیه‌ی اسکوتر مکانیکی برای کودک نوپای خود را دارید می‌‌توانید از بین همه‌ی انواع اسکوتر مکانیکی، اسکوتر تعادلی را انتخاب کنید. این اسکوتر که از زیر مجموعه‌های اسکوتر مکانیکی به شمار می‌آید دارای دو چرخ جلو است و  به حفظ تعادل و حرکت راحت‌تر کودکان کمک می‌کند.

 

 

اسکوتر برقی سفید لبفا با ترمز دیسکی و زین

اسکوتر الکتریکی

شاید اسکوتر الکتریکی برای حرکت در خیابان و در میان خودروها انتخاب مناسب‌تری باشد. این اسکوتر با بهره گیری از یک موتور قدرتمند الکتریکی به حرکت در می‌آید و به همین دلیل سرعت بیشتری از انواع دیگر اسکوتر دارد. همچنین این مدل اسکوتر برای حرکت نیازی به فشار پا ندارد و همین موضوع امنیت بیشتری برای کاربر در خیابان فراهم می‌کند.

 

 

اسکوتر مخصوص حرکات نمایشی مشکی

اسکوتر مناسب حرکات نمایشی

همانطور که از نامش پیداست این اسکوتر دارای ویژگی‌هایی است که آن را برای انجام سخت‌ترین حرکات نمایشی مناسب می‌سازد. برای مثال این مدل اسکوتر قابلیت تا شدن ندارد و ارتفاع دسته‌ی آن غیر قابل تغییر است. این اسکوتر همچنین از مواد اولیه‌ی محکم‌تر و سبک‌تری ساخته شده و در برابر ضربات سخت ناشی از فرود اسکوتر سوارهای حرفه‌ای مقاوم است.

 

 

اسکوتر مکانیکی پروانه‌ای در دو رنگ صورتی و آبی و در حال حرکت

اسکوتر پروانه‌ای

اسکوتر پروانه‌ای با ظاهر جذاب و منحصر به فرد خود به نوع دیگری از حرکات پا برای حرکت کردن احتیاج دارد. در نتیجه این مدل از میان انواع اسکوتر مکانیکی، عضلات بیشتری را به حرکت وامی‌دارد. کفی اسکوتر پروانه‌ای به دو قسمت تقسیم شده  که با باز و بسته کردن این دو قسمت با حرکات پا، اسکوتر به جلو حرکت می‌کند.

 

 

اسکوتر مکانیکی پدالی خاکستری

اسکوتر پدالی

این مدل اسکوتر که در ایران کمتر شناخته شده است با فشار دادن کف پاها به صورت حرکات گهواره‌ای روی کفی اسکوتر به جلو رانده می‌شود و می‌تواند به اسکوتر مکانیکی ساده نیز تبدیل شود.

 

 

کدام مدل را از بین انواع اسکوتر معرفی شده انتخاب می‌کنید؟

 چه از اسکوترهای پدالی خوشتان آمده باشد یا بخواهید با اسکوتر الکتریکی در خیابان‌ها ویراژ بدهید، تهیه‌ی هر یک از انواع اسکوتر می‌تواند طی کردن مسافت‌های کوتاه بین منزل و محل کار یا هر مکان دیگری را از یک کار خسته کننده به یک فعالیت ورزشی و فرح بخش تبدیل کند. اسکوتر سواری به عنوان یک فعالیت روزانه روحیه‌تان را مثبت‌تر کرده و روزتان را هیجان انگیزتر می‌کند.