راهنمای خرید اسکوتر برقی و تمام نکات ضروری برای خریدی سنجیده‌تر

مرد و زنی در حال لذت بردن از اسکوتر برقی خود دریک روز پاییزی

 

 راهنمای خرید اسکوتر برقی و تمام نکاتی که که باید در زمان در نظر بگیریم

 

اگر قصد خرید اسکوتر برقی دارید و به سایت‌های سفارش آنلاین وسایل ورزشی سر زده‌اید ممکن است حجم اطلاعات و تنوع انواع اسکوتر باعث سردرگمی‌تان شده باشد. با مشاهده‌ی کاتالوگ یا صفحات مربوط به هر یک از مدل‌های اسکوتر برقی با کوهی از جزئیات و آپشن‌ها رو به رو خواهید شد که برای برطرف کردن نیازهای کاربران مختلف در نظر گرفته شده اند. همین موضوع می‌تواند خرید اسکوتر برقی مناسب برای اسکوترسواران مبتدی و حتی حرفه‌ای را مشکل ‌سازد. در  وبلاگ راهنمای خرید اسکوتر برقی لبفا به بررسی جزء به جزء ویژگی‌های اسکوتر الکتریکی و نکات مهمی که باید در فرآیند خرید اسکوتر برقی در نظر گرفت، می‌پردازیم.

 
چرا اسکوتر برقی بخریم؟ 


طی کردن جا به جایی‌های‌ روزانه و مسافت‌های کوتاه با اسکوتر برقی سریع‌تر و هیجان انگیزتر می‌شود. اما این تنها دلیل برای خرید اسکوتر برقی نیست. اگر از درد پای ناشی از پیاده روی رنج می‌برید، می‌توانید قدم برداشتن را با اسکوترسواری جایگزین کنید. راندن اسکوتر به صورت روزانه به تناسب اندام و بهبود تعادل کمک کرده و عضلات هسته‌ی مرکزی و وضعیت کلی بدن را تقویت می‌کند. این ورزش جذاب می‌تواند هماهنگی بین مغز و عضلات و کیفیت خواب را بهبود بخشیده و استرس را کاهش دهد.

 

مردی مجهز به کلاه ایمنی در حال راندن اسکوتر برقی هوشمند

 

اول ایمنی، بعد سواری!


ایمنی اسکوتر الکتریکی، با توجه به اینکه می‌تواند با سرعت نسبتا بالایی حرکت کند، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام خرید در نظر گرفته شود و به همین دلیل در وبلاگ راهنمای خرید اسکوتر برقی به آن پرداخته‌ایم. با بررسی عوامل زیر می‌توانید از ایمنی اسکوتر موردنظر اطمینان حاصل کنید:

 

سرعت
سرعت ایمن برای راندن اسکوتر برقی بین 14-15 کیلومتر بر ساعت است. میزان سرعت یک اسکوتر برقی می‌تواند تا 24 کیلومتر بر ساعت یا بیشتر هم پیش برود اما باید در نظر داشت که راندن با سرعت بالاتر به مهارت بیشتری هم نیاز دارد.

 

انواع ترمزها
انتخاب ترمزی که با مدل اسکوترسواری شما سازگاری دارد یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در راهنمای خرید اسکوتر برقی در نظر گرفته شده است. سه مدل از رایج‌ترین ترمزهای استفاده شده در انواع اسکوتر برقی عبارتند از:  
 
ترمز برقی: این نوع ترمز به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد اما ممکن است در سرعت بالا متوقف کردن اسکوتر را به کندی انجام دهد.

ترمز دیسکی: نیاز به تعمیر و نگهداری در این مدل ترمز هم کم است. قدرت ترمز در این مدل بالاتر بوده و در روزهای بارانی و با چرخ‌های خیس هم به سرعت عمل می‌کند.

ترمز پایی: این ترمز به صورت مکانیکی توسط کاربر گرفته می‌شود و نیاز به تعمیر و نگهداری بالایی دارد. اگر کاربر با این نوع ترمز آشنایی نداشته باشد، به آسانی قابل استفاده نیست و به اندازه‌ی ترمزهای دیسکی و الکتریکی تاثیرگذار نیست.

 

چراغ
مورد بعدی در لیست وبلاگ راهنمای خرید اسکوتر برقی، چراغ است. اسکوترهای برقی معمولا دارای چند مدل چراغ هستند اما مهم‌ترین این چراغ‌ها برای حرکت در شب، چراغ جلو و ترمز اسکوتر است. میزان نور و قدرت این دو چراغ، ایمنی کاربر را برای حرکت در ساعات تاریکی تضمین می‌کند.

 

 

 

کیفیت ساخت را در نظر بگیرید. 
با خرید یک محصول باکیفیت نیازی نیست هر روز به فکر انجام تعمیرات یا تعویض قطعات خود باشید. کیفیت اسکوترهای برقی  یکی از مهم‌ترین فاکتورها در راهنمای خرید اسکوتر برقی است و با عوامل زیر قابل ارزیابی است

 

بدنه
کفی و بدنه‌ی اسکوتر معمولا از آلیاژ آلومینیوم، فیبر کربن یا ترکیبی از این دو ساخته شده است و دوام و مقاومت بالایی دارد. در مدل‌های گوناگون، کفی اسکوتر ضخامت متفاوتی دارد. در نتیجه میزان تحمل وزن در اسکوترهای مختلف متفاوت است. در خرید اسکوتر، توجه به سقف تحمل وزن اسکوتر در افزایش طول عمر اسکوتر برقی موثر است. اگر هم از مسیرهای پرفراز و نشیب خارج از شهر عبور می‌کنید، باید بدانید که بدنه‌ی اسکوتر آفرود سواری برای این نوع مسیر مناسب‌تر بوده و آسیب کمتری خواهد دید. علاوه بر آن این مدل اسکوتر، سواری نرم‌تری را در محیط خارج شهر ارائه می‌دهد.
 


سایز موتور
ظرفیت موتور اسکوتر برقی با وات اندازه گیری می‌شود. این میزان از 250 وات شروع شده و می‌تواند به 5000 وات هم برسد. ظرفیت و سایز موتور، میزان سرعت و توانایی موتور در بالا رفتن از سطوح شیب‌دار را نشان می‌دهد. برای مثال یک موتور 250 وات برای استفاده‌ی روزانه و حرکت روی سطوح صاف مناسب است اما اگر قصد دارید در سطوح پرشیب برانید، به فکر خرید اسکوتر برقی با موتور قوی‌تر باشید.
 

 

 

 

دوست دارید اسکوتر برقی شما چه امکاناتی داشته باشد؟
امکانات و آپشن‌های زیادی برای یک اسکوتر برقی وجود دارد. موارد زیر از راهنمای خرید اسکوتر برقی از مهم‌ترین امکاناتی هستند که باید مورد توجه کاربر قرار گیرد:

 

ضدآب بودن 
اگر در شهرها و مناطق پرباران زندگی می‌کنید، ویژگی ضدآب بودن در خرید اسکوتر برقی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. یکی از دلایلی که این مورد در راهنمای خرید اسکوتر برقی قرار دارد، این است که بسیاری از مدل‌های اسکوتر برقی ضدآب نیستند و اگر با حرکت در باران آسیب ببینند مشمول قوانین گارانتی نخواهند شد.

 

داشتن صفحه نمایش دیجیتال
مدل‌های به روزتر اسکوتر برقی دارای یک صفحه نمایش دیجیتال هستند. این صفحه نمایش می‌تواند اطلاعات مفیدی مثل میزان باتری، سرعت و مسافت پیموده شده را در اختیار کاربر قرار دهد.

 

 


باتری مهم است!
داشتن باتری باکیفیت و قدرتمند یک مزیت چشمگیر در خرید اسکوتر برقی به شمار می‌رود و به همین دلیل در این راهنمای خرید اسکوتر برقی به آن پرداخته شده است. در سنجش کیفیت باتری می‌توانید فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

 

طول عمر مفید 
جایگزینی باتری اسکوتر می‌تواند هزینه‌بر باشد. یک باتری باکیفیت طول عمر بالایی داشته و تا مدت‌ها بدون نیاز به جایگزینی، انرژی موردنیاز اسکوتر شما را تامین خواهد کرد. خوب است بدانید که عواملی مثل شارژ بیش از حد، شارژ کردن به میزان ناکافی، سرما یا گرمای زیاد، استایل اسکوترسواری و فاکتورهای دیگر هم در طول عمر باتری اثرگذار اند.

 

مسافت طی شده با شارژ کامل
رنج یا همان دامنه‌ی حرکتی، میزان مسافت طی شده با یکبار شارژ کامل را نشان می‌دهد. اگر قصد طی کردن مسافت طولانی‌تری را دارید، اسکوتر برقی با دامنه‌ی حرکتی بالاتری را انتخاب کنید.

 

مردی در حال راندن اسکوتر بزقی خود و لذت بردن از آن
 

نرم و راحت برانید!
اگر تا به حال اسکوترسواری کرده باشید حتما می‌دانید که حرکت با اسکوتر زمانی لذت بخش‌تر می‌شود که حتی عبور از مسیرهای ناهموار هم به نرمی و سادگی صورت بگیرد. به همین دلیل این فاکتور یکی از مهم‌ترین فاکتورهای راهنمای خرید اسکوتر برقی به شمار می‌آیدعوامل زیر در کیفیت سواری یک اسکوتر برقی موثرند:

 

سیستم تعلیق
تفاوت بین داشتن سیستم تعلیق و نداشتن آن، در نرمی و راحتی سواری اسکوتر از زمین تا آسمان است. سیستم تعلیق ضربات ناشی از ناهمواری‌های سطح زمین را جذب کرده تا کاربر، اسکوترسواری راحت‌تر و جذاب‌تری داشته باشد.

 


نوع چرخ‌ها
از دیگر فاکتورهای مهم در راهنمای خرید اسکوتر برقی، نوع چرخ است. اسکوترهای برقی معمولا دارای سه نوع چرخ هستند: چرخ توپر، چرخ بادی با تیوپ، چرخ بادی بدون تیوپ. چرخ‌های توپر از لاستیک ساخته و پر شده اند و در نتیجه پنچر نمی‌شوند و نیازی به تنظیم باد هم ندارند. این نوع چرخ برای حرکت روی زمین مسطح مناسب است. بدون سیستم تعلیق، این نوع چرخ ممکن است در مسیرهای ناهموار سواری راحتی نداشته باشد. چرخ‌ بادی از طرف دیگر ضربات ناشی از حرکت اسکوتر روی پستی و بلندی‌های زمین را جذب می‌کند. پس اگر قصد حرکت روی سطوح مسطح را دارید می‌توانید در خرید اسکوتر برقی  چرخ توپر را انتخاب کنید. اما اگر بخشی از مسیرتان شامل سطوح ناهموار نیز می‌شود، سواری با اسکوتر با چرخ‌های بادی انتخاب مناسب‌تری است. لازم به ذکر است که چرخ بادی بدون تیوپ دیواره‌ی ضخیم‌تری دارد و کمتر پنچر می‌شود.

 

 

سایز کفه‌ی اسکوتر
سایز کفی اسکوتر برای افرادی که سایز پای بزرگ‌تری دارند مهم‌تر است. در خرید اسکوتر برقی، انتخاب کفی بزرگ یا کوچک، بسته به اندازه‌ی پای کاربر، می‌تواند در تجربه‌ی سواری اسکوتر موثر باشد.

مری در حال حمل اسکوتر برقی جمع شده‌ی خود و پایین آمدن از پله‌ها

 

حمل و نقل اسکوتر


حمل و نقل آسان اسکوتر برقی برای بیشتر کاربران فاکتور مهمی به حساب می‌آید و به همین دلیل یکی از فاکتورهای خرید در این راهنمای خرید اسکوتر برقی استقابلیت جمع شوندگی در اسکوتر الکتریکی حمل و نقل آن را ساده‌تر می‌کند. دسته‌ی بعضی مدل‌های اسکوتر تا می‌شود و اسکوتر را کم حجم‌تر می‌کند. اگر قصد بلند کردن اسکوتر و بالا بردن آن از پله‌ را دارید علاوه بر حجم، به وزن اسکوتر نیز توجه کنید.

 

 


گارانتی و سادگی دسترسی به قطعات یدکی


آخرین فاکتور در راهنمای خرید اسکوتر برقی لبفا گارانتی و سهولت تامین قطعات یدکی است زیرا اسکوتر برقی به نگهداری و تعمیر مداوم نیاز دارد. خرید اسکوتر از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر، دسترسی به گارانتی، قطعات یدکی و نگهداری اسکوتر در بهترین حالت را تضمین می‌کند. 

 

 

 

آماده‌ی خرید هستید؟


مطالعه و در نظر گرفتن اطلاعات ذکر شده می‌تواند به یک خرید برنامه ریزی شده و سنجیده‌تر منجر شود. امیدواریم  وبلاگ راهنمای خرید اسکوتر برقی در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین اسکوتر الکتریکی برای شما یا کودکتان مفید واقع شود.
برای آشنایی بیشتر با اسکوتر برقی‌‌های باکیفیت و قدرتمند لبفا می‌توانید به
این صفحه از سایت مراجعه کنید.