کامل‌ترین راهنما برای خرید اسکوتر برقی هوشمند (هاوربرد)

مردی در حال هاوربرد سواری و لذت بردن از آن به همراه زنی در حال تماشای هاوربرد سواری مرد و لبخند زدن

کامل‌ترین راهنما برای خرید اسکوتر برقی هوشمند (هاوربرد)

هاوربرد یا همان اسکوتر برقی هوشمند، اولین بار در به عنوان وسیله‌ای که قادر به جا به جایی افراد به صورت شناور بین زمین و هواست در یک فیلم‌ علمی تخیلی معرفی شد و به سرعت توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد. این دستگاه جذاب در حال حاضر به صورت تک چرخه و دو چرخه قابل تهیه است و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ممکن است به زودی به صورت بدون چرخ نیز به بازار عرضه شود. تا زمانی که اسکوتر هوشمند برقی بدون چرخ رویاهایمان اختراع شود، اگر قصد خرید اسکوتر برقی هوشمند دو چرخ را دارید با ما همراه باشید تا در این وبلاگ با نکاتی آشنا شویم که در خرید اسکوتر برقی هوشمند نقش مهمی بازی می‌کنند.

 

قدرت موتور در عملکرد اسکوتر برقی هوشمند چه نقشی دارد؟

قدرت موتور یکی از عواملی است که در میزان تحمل وزن دستگاه موثر است و باید در خرید اسکوتر برقی هوشمند درنظر گرفته شود. این جمله بدان معناست که اگر وزن بالاتری دارید باید اسکوتری را بخرید که موتور قدرتمندتری داشته باشد. قوی بودن موتور اسکوتر برقی هوشمند همچنین باعث افزایش توانایی آن دستگاه در بالا رفتن از سطوح شیب‌دار می‌شود.

حفظ تعادل خودکار در اسکوتر برقی هوشمند نکته‌ی مهمی است!

هاوربردهای کلاسیک اولیه سیستم حفظ تعادل خودکار نداشتند و این موضوع باعث می‌شد راندن آن‌ها دشوارتر از اسکوترهای جدیدتر و با قابلیت حفظ تعادل باشد. در حال حاضر برای محافظت از کاربر، بیشتر مدل‌های اسکوتر معمولی و آفرود موجود دارای تکنولوژی‌ای هستند که به صورت اتوماتیک، تعادل هاوربرد را حفظ می‌کند. این ویژگی نقش مهمی در حفظ ایمنی کاربر به ویژه اسکوترسواران مبتدی دارد و از ویژگی‌هایی است که در خرید اسکوتر برقی هوشمند برای مبتدیان مهم است.

اولین و محبوب‌ترین سایز چرخ برای اسکوتر برقی هوشمند، 6/5 اینچ است. این سایز برای هاوربرد سواری تمام اعضای خانواده در سطوح هموار مناسب است. این نوع چرخ‌ معمولا توپر است به همین دلیل احتمال پنچری برای آن وجود ندارد.

چرخ‌های 7 و 8 اینچ بزرگ‌تر اند و در نتیجه بیشتر ناهمواری‌های زمین را جذب می‌کنند. اسکوترسواری با این نوع چرخ برای افرادی که وزن بالاتری دارند و برای حرکت در سطوح صاف و ناهموار مناسب‌تر است.

اگر قصد دارید روی سطوح ناهموار حرکت کنید یا فکر می‌کنید احتیاج به جا پای بیشتری دارید، چرخ‌های 10 اینچ انتخاب مناسب‌تری هستند. با این مدل چرخ، که معمولا از نوع بادی است، می‌توانید از روی تمامی سطوح هموار و ناهموار به راحتی و بدون کمترین فشار روی زانو یا ستون فقراتتان عبور کنید و از سواری نرم اسکوتر خود لذت ببرید. فاصله‌ی کف اسکوتر با این سایز چرخ از زمین بیشتر است و در نتیجه احتمال برخورد سنگریزه یا موانع دیگر با اسکوتر و آسیب به بدنه کمتر می‌شود. البته هاوربردی که چرخ 10 اینچ دارد مسلما حجم و وزن بالاتری نسبت به اسکوترهای دیگر دارد.

 

دختربچه‌ای در حال لذت بردن از اسکوتر برقی هوشمند خود در آب و هوای بارانی

به کیفیت بدنه و مقاومت در برابر آب اسکوتر برقی هوشمند توجه کنید!

بدنه‌ی اسکوتر برقی هوشمند یکی دیگر از عوامل تعیین کننده‌ی ظرفیت وزنی آن است. این قسمت معمولا از فلزاتی مثل آلومینیوم یا فایبرگلاس ساخته می‌شود. هاوربردهایی که دارای بدنه‌ی ساخته شده از مواد اولیه‌ی محکم و باکیفیت هستند، ظرفیت وزنی بالاتری دارند و در برابر ضربات ناشی از برخورد با ناهمواری‌های زمین هم مقاوم‌‌تر اند. پس در هنگام خرید اسکوتر برقی هوشمند به کیفیت بدنه دقت کنید. علاوه بر کیفیت بدنه، اگر در شهرهای بارانی زندگی می‌کنید حتما دقت کنید که اسکوتر برقی هوشمند شما در برابر رطوبت مقاوم باشد. این ویژگی سلامت اسکوتر را برای حرکت در آب و هوای بارانی تضمین می‌کند.

 

اهمیت گواهینامه در کیفیت و نکات مهم برای محافظت از باتری

احتمالا خبر آتش گرفتن تعدادی از مدل‌های هاوربرد به دلیل گرم شدن بیش از حد باتری‌ها به گوشتان خورده است. خرید اسکوتر برقی هوشمند از برندهای نامعتبر و ناشناخته، علاوه بر نامطمئن بودن از کیفیت کلی هاوربرد ‌می‌تواند احتمال آتش سوزی ناشی از پایین بودن کیفیت باتری را افزایش دهد. برای جلوگیری از این اتفاق قبل از خرید اسکوتر برقی هوشمند حتما چک کنید که برند محصول معتبر باشد و گارانتی و گواهینامه‌ی UL 2272 داشته باشد.

رعایت کردن نکات زیر می‌تواند در طولانی‌تر کردن عمر مفید باتری موثر باشد:

  • خالی ماندن باتری هاوربرد به مدت طولانی می‌تواند به سلامت باتری صدمه بزند. با نمایان شدن نشان کم بودن باتری، هاوربرد را شارژ کنید.
  • بعضی شارژرها از شارژ بیش از حد باتری جلوگیری می‌کنند اما بهتر است همیشه اسکوتر برقی را موقع شارژ چک کنید و با پر شدن باتری آن را از شارژر جدا کنید. علاوه بر آن همیشه از شارژر اصلی برای شارژ کردن باتری هاوربرد استفاده کنید.
  • برای محافظت از باتری، آن را در محیط بیش از حد گرم، سرد یا مرطوب نگهداری نکنید.
  • اگر از لحاظ وزنی، از ظرفیت اسکوتر برقی هوشمند سنگین‌تر هستید، باید بدانید که این موضوع می‌تواند باعث زودتر خالی شدن باتری شود.
  • استایل هاوربرد سواری شما هم روی باتری آن اثرگذار است. ترمز و گاز پشت سر هم زودتر شارژ باتری را تمام می‌کند.
  • اگر قصد دارید به مدت طولانی از اسکوترتان استفاده نکنید، برای جلوگیری از خوابیدن باتری هر چند وقت یکبار آن را شارژ کنید.

 

دختر و پسربچه‌ای در حال خندیدن کنار اسکوتر برقی هوشمند

 

گجت‌ها و ویژگی‌های هوشمندی که هاوربردسواری را جذاب‌تر می‌کند.

دوست دارید اسکوتر برقی شما چه ویژگی هوشمندی داشته باشد؟ هاوربردهای کنونی می‌توانند آپشن‌های جذاب و متنوعی داشته باشند. از بلوتوث برای پخش موسیقی موردعلاقه‌ی شما و نورپردازی زیبا گرفته تا کیف یا کوله پشتی مخصوصی که برای حمل اسکوتر برقی هوشمند در نظر گرفته شده است.

 

هاوربردها می‌توانند به راحتی به یک گوکارت تبدیل شوند تا بتوانید به صورت نشسته و هیجان انگیزتر جا به جا شوید و با گوکارت‌های هاوربردی دیگر مسابقه دهید! علاوه بر گوکارت، روی بعضی مدل‌های هاوربرد می‌توانید صندلی مخصوصی نصب کنید و با پرتاب گلوله‌های آبی مخصوص صندلی هاوربرد، با دوستانتان بازی کنید!

 

اسکوترهای برقی هوشمند می‌توانند به اپلیکیشن مخصوصی در موبایل شما متصل شوند که با آن می‌توانید میزان سرعت، مقدار شیب اسکوتر و نورپردازی آن را تغییر دهید . این اپلیکیشن اطلاعاتی مثل مقدار مسافت طی شده، درصد شارژ و لوکیشن هاوربرد را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. بعضی مدل‌ها می‌توانند بار شما را حمل کرده و با اتصال به اپلیکیشن موبایل تا مقصد دلخواه شما را دنبال کنند.

 

جالب‌تر از همه آن که هاوربردهایی هستند که می‌توانند به دستیار شخصی شما تبدیل شوند! این مدل هاوربرد علاوه بر قابلیت جا به جایی کاربر، دارای قابلیت‌هایی مثل ضبط ویدیو و گرفتن عکس، فهم دستورهای صوتی، دنبال کردن کاربر و ویژگی‌های هوشمندانه‌ی دیگر است.

 

پسربچه‌ای مجهز به ست ایمنی در کنار اسکوتر برقی هوشمند خود

نکات ایمنی برای اسکوتر سواران

 

خرید اسکوتر برقی هوشمند برای کودکان کمتر از هشت سال به توصیه نمی‌شود. علاوه بر محدودیت سنی برای حفظ ایمنی، برای کودکان از 9 تا 12 کیلومتر بر ساعت محدودیت سرعتی نیز وجود دارد. به بزرگسالان مبتدی هم توصیه می‌کنیم که مراحل اولیه‌ی یادگیری را روی سطوح هموار و با سرعت‌های پایین‌تر شروع کنند. استفاده از کلاه و ست کامل ایمنی هم به تمامی کاربران اسکوتر برقی هوشمند پیشنهاد می‌شود.

 

اگر می‌خواهید عکس‌های جذاب‌ترین اسکوتر برقی هوشمند لبفا را ببینید به این صفحه سر بزنید.

اگر به راهنمایی بیشتری در خرید اسکوتر برقی هوشمند احتیاج دارید لطفا در قسمت نظرات، سوالاتتان را با ما در میان بگذارید.