اثرات مثبت اسکوتر که با اولین سواری، احساس خواهید کرد!

کودک در حال اسکوترسواری ایستاده و می‌خندد. مادرش او را بغل کرده و لبخند می‌زند.

ثرات مثبت اسکوتر که با اولین سواری، احساس خواهید کرد!

 

هیجان، شادی و احساس نشاط! اما تجربه کردن این احساسات جذاب تنها بخش کوچکی از مزایای اسکوترسواری است! با ایجاد یک تغییر کوچک در جریانات روزمره، یعنی جایگزین کردن اسکوترسواری با سایر روش‌های جابه جایی، طولی نمی‌کشد که تغییرات مثبت حاصل از آن را در حال و هوای روزتان احساس می‌کنید. در این وبلاگ با تمام فوایدی که استفاده از اسکوتر برایتان دارد، آشنا می‌شویم.

 

سه کودک در کنار هم در جنگلی سبز نشسته و از تماشای طبیعت لذت می‌برند.

 

محافظت از محیط زیست 

 

حفاظت از محیط زیست احتمالا یکی از مهم‌ترین وظایفی است که هر شخص بر عهده دارد. علاوه بر آن آلودگی هوا یکی از مشکلاتی است که ساکنان شهرهای بزرگ معمولا با آن مواجه هستند. بعضی برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلوده شدن هوا از وسایل نقلیه‌ی عمومی به جای وسایل نقلیه‌ی تک نفره و شخصی استفاده می‌کنند. وسایل نقلیه‌ی عمومی باعث ایجاد آلودگی کمتری در محیط زیست می‌شوند اما اسکوترسواری از آن هم بی‌ضررتر است! راندن اسکوتر یکی از سبزترین راه‌های جا به جایی است که دود و آلودگی تولید نکرده و علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، هزینه‌های مربوط به رفت و آمد را هم به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

پدر و مادری در حال دویدن به همراه کودکی در حال اسکوترسواری در حالی که هر سه می‌خندند.

 

 

کالری بیشتری خواهید سوزاند!

 

اسکوتر امروزه به یکی از روش‌های نوین کاهش وزن تبدیل شده است، به طوری که هر روز تعداد افرادی که اسکوتر سواری را به  دویدن یا دوچرخه سواری ترجیح می‌دهند، بیشتر و بیشتر می‌شود. یکی از مواردی که ممکن است به اسکوتر نسبت به دوچرخه برتری ببخشد آن است که دوچرخه سواری فقط عضلات قسمت پایینی بدن را درگیر می‌کند. اسکوتر سواری گروه بزرگی از عضلات از جمله عضلات شکم، باسن، ران، ساق پا و بالاتنه را قوی‌تر کرده و از گرفتگی عضلات سینه و پشت جلوگیری می‌کند.

اسکوتر شوک و فشار کمتری به مفاصل وارد می‌کند و به همین دلیل یک ورزش هوازی کم‌فشار (Low Impact) به حساب می‌آید. این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی است که اسکوترسواری نسبت به سایر انواع ورزش مثل دویدن برای گروه سنی گسترده‌تری مناسب است. این ورزش دوست داشتنی در مقایسه با ورزش‌هایی مثل دویدن و دوچرخه سواری در مدت زمان یکسان، کالری بیشتری می‌سوزاند و در کاهش وزن موثرتر است.

 

کودکی در پارک مخصوص اسکوتر سواری در حال لبخند زدن به همراه اسکوتری در کنارش

 

به سلامت ذهنتان کمک می‌کنید!

می‌دانستید با اسکوترسواری می‌توانید از میزان استرس بکاهید؟ به محض اضافه کردن اسکوترسواری به برنامه‌های روزتان اثرات شگفت انگیز آن را روی سلامت روان خواهید دید! اسکوترسواری مثل هر ورزش هوازی دیگری با آزاد کردن هورمون‌های سروتونین و اندورفین، خلق و خویتان را مثبت‌تر می‌کند. راندن اسکوتر مکانیکی باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود و بدنتان داشته باشید. اسکوتر سواری به افزایش کیفیت خواب و بالا رفتن سطح انرژی نیز کمک می‌کند.

 

مرد و زنی در حال لذت بردن از اسکوتر سواری در محیطی سرسبز

 

بدن سالم‌تری خواهید داشت.

اگر فکر می‌کنید سوار شدن و راندن اسکوتر یک کار کاملا تفریحی است، سخت در اشتباهید! اسکوتر به عنوان یک ورزش هوازی علاوه بر تقویت عضلات، می‌تواند مزایای دیگری هم برای سلامت فیزیکی‌تان داشته باشد. برای مثال برای راندن اسکوتر لازم است که یک پا را روی کفی اسکوتر قرار داده و با دیگری، پا بزنید. همین حرکت ساده به مرور زمان موجب می‌شود که قدرت تعادل بیشتری داشته باشید.

علاوه بر آن برای سواری با اسکوتر لازم است که حرکات دست، بدن و داده‌هایی که از چشم به مغز صادر می‌شود با هم متناسب باشند. این موضوع باعث ارتقا قدرت هماهنگی بین اعضای بدن و مغز مخصوصا در سنین رشد می‌شود. اسکوترسواری برای کودکان خردسال و نوپا نیز مفید است زیرا قدرت و مهارت‌های حرکتی را در مدت زمانی کوتاه، به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

جالب است بدانید علاوه بر فواید ذکر شده، با پا زدن بیشتر و سرعت گرفتن در زمان اسکوترسواری، ضربان قلب بالاتر می‌رود. این موضوع با افزایش پمپاژ خون به سلامت قلبی عروقی هم کمک می‌کند.

 

مردی با ژاکت خردلی و زنی با ژاکت جین در حال خندیدن و لذت بردن از اسکوتر سواری در محیط شهری

 

 

از ورزش کردن، دوباره لذت خواهید برد.

حتما به خاطر دارید که زمانی که کودکی کم سن و سال بودید، ورزش کردن، دویدن و بالا و پایین پریدن بخشی جدانشدنی از زندگی روزانه‌تان بود و خسته شدن از ورزش و تحرک برایتان بی‌معنی بود. اسکوترسواری می‌تواند کودک درونتان را قلقلک داده و از خواب بیدار کند! با شروع اسکوترسواری افزودن به میزان تحرک روزانه که سهل است، این سرگرمی جذاب را فقط به قصد لذت بردن از هیجان سرعت و وزش باد بین موها و روی پوستتان ادامه خواهید داد!